vrijdag 24 juli 2020

Denk in plaatjes.

Dit is deel 7.
Denk in plaatjes. 

Hier een link naar deel 6, zodat je die nog eens rustig kan doorlezen. 

Je onderbewustzijn is het gevoeligst voor beelden.
Beelden maken een diepere indruk.
Je kan je onderbewustzijn voor de gek houden. Denk maar eens heel erg levendig aan een citroen. Je krijgt er speeksel van in je mond.

Geconcentreerd in beelden denken is noodzakelijk.
Sta eens stil bij een bepaald beeld. Visualiseer alle aspecten van dat beeld. Maak het beeld levendig. Alsof het voor je neus is of gebeurt.

Bij de citroen bijvoorbeeld. Als je het echt visualiseert, krijg je vanzelf speeksel in je mond. Dit kost geen moeite, het gaat vanzelf. 

Beelden maken een grote indruk op je onderbewustzijn.
En wat je  onderbewustzijn eenmaal heeft opgenomen, wordt nooit vergeten en vaak in de praktijk gebracht!
Denk aan Italië en denk aan Egypte. Je kan Italië waarschijnlijk tekenen en Egypte niet. Dit komt omdat Italië lijkt op iets wat je al kent: een laars!!

Haak het nieuwe aan het bekende.
Het nieuwe maakt alleen indruk op mensen,  als je het vast kunt haken aan het bekende. Je kende de laars al voordat je van Italië gehoord had. Van bijvoorbeeld de Gelaarsde kat. Later bij aardrijkskunde heb je van iemand gehoord dat je Italië makkelijk kan vinden, omdat het op een laars lijkt. Italië was nieuw, maar de laars was bekend. Daarom kan iedereen zo makkelijk de vorm van Italië onthouden. 
Dit alles is belangrijk bij alle nieuwe dingen die je wilt ondernemen.

Een spreekwoord, met eeuwenoude wijsheid, zegt: 

“ Wat de boer niet kent, dat lust hij niet.” 

Als je dus wat nieuws wilt invoeren, haak het dan altijd in op het oude reeds bekende.

Haak het nieuwe aan het bekende.
De kans is groot dat mensen dan denken dat het nieuwe niet zoveel verschilt van het oude EN dat het daarom wel goed zal zijn. Reclame mensen passen dit toe! Let er maar eens op. 

Iedereen is conservatief of behoudend.
De meeste mensen zijn op 1 gebied vooruitstrevend en op alle andere gebieden conservatief of behoudend.
Waarom blijven mensen conservatief?
Je doet niets nieuws, voordat je in je hersenen een beeld gevormd hebt van dat nieuwe.

Wat de dingen betreft, waarvan de mens geen beelden in zijn geest haalt, die in zijn onderbewustzijn doordringen, blijft hij dus conservatief.

Mensen in steden zijn veel vooruitstrevender dan die op het platteland. Waarom? Omdat mensen in steden steeds nieuwe beelden om zich heen zien. Nieuwe winkels, gebouwen, wegen, mensen, enz.
Dat gebeurt niet (of veel minder) op een dorp. Mensen worden in een dorp minder bekend met het nieuwe en willen er dus ook niet aan geloven.

Dus als je iets nieuws bij mensen wil introduceren, moet je op hun verbeelding inwerken. En het nieuwe op het bekende inhaken.

Denk in beelden
Een beeld of tekening dringt zoveel makkelijker door tot het onderbewustzijn dan het gesproken of geschreven woord.
Maak de ander met beelden lekker.

Een autoverkoper is een meester in beelden in de geest van de klant te brengen. Hij schildert in de gedachte van de koper het leven van een automobilist uit. Hij laat de klant voelen, hoeveel prettiger het is, met deze auto. De autoverkoper kruipt als het ware in de huid van de klant. Welke wensen heeft de klant? Hoe kan ik hier het beste op inhaken? En hoe kan ik het beste een beeld schilderen dat inwerkt op zijn onderbewustzijn?

Beelden verduidelijken.
Werken met beelden om iets te verduidelijken, bijvoorbeeld foto`s, plattegronden, tekeningen, grafieken, enz.
Beelden zijn een ezelsbruggetje om allerlei dingen te verduidelijken. 
Om succes te veroveren moet je er dus voor zorgen, dat je steeds zoveel mogelijk gebruik maakt van beelden.

Kweek zelfvertrouwen in je succes.
Probeer altijd zoveel mogelijk dingen voor je onderbewustzijn in beeld te brengen, omdat allerlei dingen dan gemakkelijker of zelfs vanzelf gaan.

Vorm een beeld van je succes!!
Bedenk je in beelden wat je met je succes gaat en kan doen.
Hang plaatjes van je succes op, zodat je steeds de beelden ervan ziet. Hierdoor maak je je onderbewustzijn ontvankelijk voor het idee en enthousiast. Als je onderbewustzijn dan eenmaal werkelijk enthousiast voor dit plan is geworden, zal je merken, dat je het vanzelf zult kunnen verwezenlijken, bijna zonder enige moeite.
Dit omdat je onderbewustzijn zoveel onvoorstelbare wonderen kan doen.

“ Ik ben voor succes geboren!”

En hier een linkje naar deel 8.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten